چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۲۷:۲۷

معاون وزیر نفت تاکید کرد:
ضرورت دستیابی به تکنولوژی‌های نوین استحصال نفت و گاز

باشگاه خبری فراساحل: معاون وزیر نفت در امور مهندسی بر ضرورت دستیابی به فناوری‌های نوین برای استحصال 494 میلیارد بشکه نفت غیرقابل برداشت، تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، سید عماد حسینی، در نخستین همایش ملی توسعه میدان‌های نفت و گاز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، ضمن تدبیین اهداف راهبردی و فرایند توسعه این میدان، گفت: نقشه راه صنعت نفت با توجه به برنامه پنج ساله توسعه اختیارات و امتیازات صنعت نفت، قانون نفت و نیز سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی مشخص شده است. حسینی با تاکید بر ضرورت دستیابی به تکنولوژی‌های نوین برای استحصال نفت و گاز، گفت: هم‌اکنون ٦٥٠ میلیارد بشکه نفت درجا در کشور وجود دارد که تنها ١٥٦ میلیارد بشکه آن قابل استحصال است؛ بدین معنی که ٤٩٤ میلیارد بشکه آن غیرقابل برداشت است و برای تحقق استحصال این میزان نفت می‌بایست در حوزه فناوری‌های نوین به پیشرفت دست پیدا کنیم. وی افزود: مخازن نفتی کشور اغلب در نیمه دوم حیات خود قرار دارند و با شرایط فعلی برداشت از مخازن تا سال ٢٠٢٥ میلادی تولید نفت کشور به پایین‌تر از روزانه یک میلیون بشکه خواهد رسید.

برداشت صیانتی یک اولویت است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: طی سال‌های اخیر افزون بر تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بر کاهش تولید، عدم توجه کافی به برداشت صیانتی از منابع نفت و گاز نیز در این امر تاثیرگذار بوده است که باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد. حسینی گفت: میزان ضریب بازیافت در ایران حدود ٢٥ درصد است، در حالی که این رقم در کشورهای دیگر و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی بسیار بیشتر است.

افزایش بودجه پژوهشی ضروری است

وی با بیان اینکه هزینه تحقیق و توسعه (R&D) برای صنعت نفت و گاز کشور بسیار ناچیز است گفت: این رقم به کمتر از یک درصد است که باید سهم این هزینه‌ها را در صنعت نفت بهبود ببخشیم. حسینی با اشاره به خروج نخبگان از کشور به دلیل نبود شرایط مناسب، تصریح کرد: بسیاری از نخبگان ما جذب شرکت‌های بزرگ بین‌المللی می‌شوند و ما می‌بایست با اتخاذ تدابیری مناسب از این انتقال و خروج سرمایه انسانی جلوگیری کنیم. معاون وزیر نفت در امور مهندسی در ادامه استانداردسازی و بومی‌کردن استانداردهای بین‌المللی، تعیین ضوابط فنی و مهندسی، یکپارچه‌سازی و ارزیابی شرایط پیمانکاران، سازندگان و مشاوران، حمایت و پشتیبانی از سازندگان داخلی و یکپارچه‌سازی سیستم نرم‌افزاری زنجیره تامین کالا را ازجمله اقدام‌های مهندسی وزارت نفت برشمرد که اجرای آنها می‌تواند در توسعه میدان‌های نفت وگاز بسیار موثر باشد.



  کد خبر : 414
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :